Eladó Aprilia ETV 1000 Caponord

Ezen az oldalon minden információt összegyűjtöttem az eladó motoromról. Úgy gondolom ezzel időt spórolhatok meg a mind magamnak mind azoknak akik motort szeretnének vásárolni. Az információk mennyisége miatt nem tudom bemásolni minden apróhirdetés oldalra, így létrehoztam ezt az oldalt.

A motor ára 599 000 forint. Ez jóval kevesebb mint amit a legalacsonyabb áron apróhirdetésekben találsz (például ez). A különbség kb. 300 000 (legtöbb esetben még ennél is több). Azért adom ennyivel olcsóbban, mert ennek vannak hibái, amit én nem rejtek véka alá. Ez az összeg bőven elég arra, hogy teljesen újszerű állapotba lehessen a gépet hozni.

Fontos, hogy a motor hibái mind olyanok, melyek nem befolyásolják a közlekedést. A vizsgán - ahogy eddig is - simán átmegy, mindenféle zsebbe dugott pénz nélkül. Egyébként 2015 június 6.-án jár le a vizsgája.

Tovább

A motor hozzám tíz éve került. Azelőtt Olaszországban volt egy szalonban kiállítva, tesztmotorként használták. Ebben a minőségében 2700 kilométert futott. Hozzám az oldalán csúszásnyommal lánc nélkül került. Így hivatalosan - 2001-es évjárata ellenére - 10 éve lett forgalomba helyezve.

Ezeknek fényében biztosan sokaknak nem túl ésszerű, hogy csak 30215 km van a kilométerórában. Ez annak köszönhető, hogy a tíz év nagy részében volt másik motorom is (most is van egyébként). Én árulok zsákbamacskát, nem babrálom az órát, ezért az árért amúgy is fölösleges lenne.

  • Max. teljesítmény: 98 LE 8250 1/min-nél
  • Max. nyomaték: 97 Nm 6250 1/min-nél
  • Üzemanyagellátás: 47 mm-es elektronikus befecskendező
  • Váltó: hatsebességes
  • Kuplung: többtárcsás kuplung olajfürdőben, kerékmegcsúszást megakadályozó mechanizmussal
  • Futómű elöl: 50 mm-es hidraulikus Marzocchi teleszkópvilla
  • Futómű hátul: Sachs hidraulikus rugóstag, APS himbarendszer
  • Első fék: 300 mm-es dupla tárcsa, négydugattyús Brembo féknyergekkel, szinter betétekkel, acélházas fékcsövek, kapcsolható AB
  • Hátsó fék: 272 mm-es tárcsafék, kapcsolható ABS
  • Kerekek: gumiméret elöl: 110/80 VR 19; hátul: 150/70 VR 17
  • Méretek (H x Sz x M): 2290 x 876 x 1436 mm
  • Ülésmagasság: 820 mm
  • Tengelytáv: 1544 mm
  • Üzemanyagtank: 25 liter

Tapasztalataim

Ezt a motort bátran ajánlom mind városba, mind országútra. A hengerek 60°-os "V" alakban vannak elhelyezve. Ettől a motor igen nyomatékos, alacsony fordulaton nagyon jól húz. Nagyobb forgalomban jól jön, hiszen pillanatok alatt tudod előzni az általában lassan haladó autókat. A motort - megjelenése miatt - nehéz nem észrevenni, illetve a hosszú lengéscsillapítók miatt jól bírja a kátyúkat, úthibákat. A városon kívül pedig a 120-140 km/órás sebesség ideális fogyasztás szempontjából. Én személy szerint 200 fölé nem mertem menni vele (ment volna), de már ott sem éreztem jól magam, mivel a szél a fejidom alákap, így emeli a motort. 140 fölött egyébként is romlik a fogyasztás. A beépített vezérlést (komputert) használják más (nem csak olasz) márkákban is (Triumph, KTM, Benelli), az interfész szabványos, így a megfelelő kábellel (+ aprilia adapterrel) és programmal állítani lehet a paramétereit. Ezeket egyébként adok a motorhoz, egy népszerű, módosított beállítás van feltöltve. Ettől - a gyári beállításhoz képest - városban 2, azon kívül 1 literrel kevesebb fogyasztás mellett, hatékonyabb, élvezhetőbb karakterisztikája lett a motornak.

Néhány részlet és hibák

Az alábbiakban írnék a motor néhány részéről a röviden. Ebben benne lesz az összes hibája fényképpel.

A motort tehát annak ajánlom aki szeretne egy száz lóerős, V2-es túra-enduro ülni, de nincs közel egymillió forintja erre. Cserébe persze nem zavarják a külső hibák, és/vagy később szeretné megjavítani őket. Ez a különbözetből bőven kijön.

Tank

A motor olaj-kuplunggal rendelkezik. Sajnos, utántöltés közben melléfolyt a fékolaj és a tartály olajos lett. Ezt sajnos nem vettem észre, és később onnan a tankra csöpögött a matéria. A fékolaj pedig úgy teszi foltossá a fényezést, hogy azt utána már nem lehet lemosni, csak fényezéssel lehet eltüntetni.

Tovább

Fényszóró

A fényszórón van néhány enyhe karcolás, amit még azelőtt szerzett mielőtt hozzám került volna. Ezek abszolút nem befolyásolják a mögüle kijövő fényt. A vizsgán szintén nem probléma. Izzókat egyébként pár hónapja cseréltem, GE H7 Megalight Ultra +90% típusú izzókra, ami kiváló fényt biztosít este.

Tovább

Oldalsó idomok

A képen látható, hogy az oldalsó idom újra volt fényezve, illetve ezután is került rá csúszásnyom. A motorral egyszer csúsztam el télen, egyszer felborított egy figyelmetlen autós amikor mellette álltam, és éppen szirénázó mentőautó jött (sajnos az emberek ilyenkor másra nem tudnak figyelni, csak húzzák le az út szélé felé az autót, nem törődve azzal mi van ott, mivel szabálytalanul, a bicikli sávban álltam meg, így buktam a biztosítást). Harmadszor pedig erős szél borította fel a motort, mert sajnos nem elég kemény talajon állt. Sajnos minden esetben ugyan az az oldal kapott, igaz a fejidom szélén (irányjelző) illetve a két oldalsó idomon kívül semmi más nem sérült.

Tovább

Műszerfal

Sajnos a műszerfalon lévő sebességmérő a motor egyik típushibája. Az elektromos mérési résszel nincs hiba, a probléma az óra mutatója körül van. Éppen ezért a kilóméter számláló tökéletesen működik. A szerelőm azt mondta, hogy jobb, ha megpróbálok szerezni bontóbol egy órát (vagy komplett fejidomot) és azt építem be javítás helyett. A sebességmérő helyes működése azonban nem követelmény a forgalmi vizsgához.

Tovább

Első kerék

A fékbetétek tavaly lettek cserélve, gyári betétekre (Brembo), ennek ellenére - mikor még hideg a tárcsa - hangot ad (nem "nyüszít"). Ezt már a tavalyi vizsga előtt is csinálta, és ezzel ment át a vizsgán, tehát a fékerő bőven megvan. Valószínűleg a tárcsák felújítása ("felszabályozása") a megoldás.

Tovább

Gumik

A gumik le lettek cserélve ugyan olyanokra mint amelyek gyárilag voltak rajta. Kb. 5000-6000 km-ert futottak, így azok jó állapotban vannak.

Tovább

Fejidom

Mint azt fent írtam, a fejidom a jobb oldalon sérült. Egy plusz csavar került az irányjelzőhöz, hogy ne csörögjön. Az irányjelző egyébként nem sérült nagyon, teljesen jól működik, a vizsgán átmegy.

Tovább

Motorblokk

Véleményem szerint ez az erőssége a motornak. A blokkot ugyanis nem az Aprilia, hanem egy Osztrák cég gyártja (BRP-Powertrain GmbH & Co KG; 2004 - 2008 BRP-Rotax GmbH & Co. KG) egy Ausztriában működő motorgyártó cég, a kanadai Bombardier egyik leányvállalata. A céget 1920-ban alapították Drezdában). Ez a cég repülőgép motorok mellett a BMW F650-be is gyártja az egyhengeres blokkokat. Igen magas minőségű és megbízható. A tíz év alatt semmi baj nem volt vele, ugyan úgy húz ahogy 28000 kilóméterrel korábban hozzám került. Szerintem még sokáig nem kell hozzá nyúlni (esetleg kuplungtárcsa csere, ha sokat lesz városban használva). Az olaj mindíg időben lett cserélve, szűrővel együtt. 95-ös benzint nem látott még, mindíg prémium benzint tankolok.

Tovább

Elérhetőség

Mielőtt hívnál, néhány dolgot tudnod kell:

  • Az ár, nem irányár, nincs alku.
  • Fizetés csak készpénzzel! Nem tudok, nem akarok hitelt intézni. Nincs részletfizetés, egyben a teljes vételárért adom oda a motort.
  • Csere nem érdekel! Csak készpénzt fogadok el.
  • A motort ki lehet próbálni, viszont ehhez rendelkezned kell érvényes jogosítvánnyal és személyi igazolvánnyal, amit elkérek a próbakör idejére.

 

A motort a xx. kerületben lehet megtekinteni illetve kipróbálni.
Pontos címet telefonon adok.
Telefon: (xx) xxx xx xxx
Eladva!
Eladva!
Eladva!
Eladva!